Наука технології інновації №2(30)-2024, 43-49 с

http://doi.org/10.35668/2520-6524-2024-2-06

Тардаскіна Тетяна Миколаївна — канд. екон. наук, доц., доц. кафедри менеджменту та маркетингу Державного університету інтелектуальних технологій і зв’язку, пров. Ботанічний, 4, м. Одеса, Україна, 65058; +38 (093) 952-22-44; tardaskina@ukr.net; ORCID: 0000-0003-3818-7029

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У МАРКЕТИНГУ: СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Резюме. У статті досліджено вплив штучного інтелекту на маркетингову діяльність підприємств цифрової економіки. Завдяки своїй здатності ефективно аналізувати великі обсяги даних, виявляти тенденції та робити точні прогнози штучний інтелект стає невіддільною складовою для розробки та реалізації успішних маркетингових стратегій.
Використання штучного інтелекту в маркетингу дає підприємствам змогу оптимізувати свої стратегії, поліпшувати взаємодію з клієнтами та збільшувати ефективність рекламних кампаній. Головні напрями використання штучного інтелекту включають аналіз даних, персоналізацію контенту, використання чат-ботів та автоматизовану взаємодію з клієнтами, аналітику та прогнозування, оптимізацію та персоналізацію рекламних кампаній, аналіз соціальних мереж та email-маркетинг. Проаналізовані напрями використання штучного інте­лекту дозволяють підприємствам створювати персоналізовані маркетингові стратегії, ефективно використовувати дані та автоматизувати процеси, що в результаті призводить до збільшення конкурентоздатності та успішної адаптації до вимог цифрової епохи. Запропоновано інструменти штучного інтелекту, які доцільно використовувати маркетологам для: генерації тексту, створення зображень, редагування відео та аудіо, аналітики та SEO-оптимізації. Інструменти штучного інтелекту допоможуть маркетологам ефективніше використовувати дані, автоматизувати процеси та приймати узгоджені рішення щодо формування та вдосконалення маркетингових стратегій. Штучний інтелект має потенціал революціонізувати маркетингову діяльність, роблячи її більш ефективною, персоналізованою та емоційно залученою, тому для підприємств важливо бути готовими до використання інструментів штучного інтелекту в максимально ефективному режимі.

Ключові слова: штучний інтелект, маркетинг, інструменти, цифрова економіка, маркетингова стратегія, тренди.